’Det har da ikke været værre end sidste år’

Rejsemæglerens adm. direktør gradbøjer graden af fiasko og lover at behandle alle klager individuelt for at se, om der er hold i klagerne, og han kan sagtens forstå, hvis nogen er skuffede.

Langt om længe toner chefen i Rejsemægleren frem i BT og undskylder den dyne af fejl, som har sat Prag på den anden ende i sidste uge, men forhåbentlig ikke gør det her i uge 8, hvor især mange jyske skoler holder vinterferie.

”Der har været flere tusinde mennesker af sted, og så vil der altid ske et eller andet. Men jeg mener ikke, det har været værre end sidste år,” siger Kristian Aksel Nielsen til bladet.

Om busserne, der var forsinket op til 10-12 timer: ”Det er helt uacceptabelt. Jeg kan godt forstå, hvis folk er sure.”

Om stop ved grænserne, fordi køre-hviletidsbestemmelser ikke blev overholdt : ”Der burde ikke have været problemer, vi havde bestilt to chauffører. Det er uacceptabelt fra busselskabets side.”

Om unge, fulde og uvidende guider: ”At enkelte guider har været fulde er uacceptabelt, og den tager vi internt.”

Til slut siger direktøren til BT, at han ikke ønsker sit billede offentliggjort i avisen, da han i denne uge ønsker at kunne observere situationen i Prag uden at blive genkendt.

Se også gårsdagens klumme: Rødt kort til Rejsemægleren.