Foto: Zleep Hotels - www.zleephotels.com

Forretningsrejsende foretrækker bonuspoint frem for sikkerhed

Tre ud af 10 forretningsrejsende er globalt set villige til at ofre hotelsikkerhed for at få fat i de populære bonuspoint.

Bonuspoint eller sikkerhed på hotellet?

Spørger man tre ud af 10 forretningsrejsende falder valget på førstnævnte: de fordelagtige bonuspoint.

Sådan lyder det i en ny undersøgelse med mere end 2.000 respondenter fra det globale rejsebureau Carlson Wagonlit Travel. 39 procent af amerikanerne foretrækker bonuspointene frem for hotelsikkerhed, mens de tilsvarende tal er 34 procent for europæerne og 28 procent for folk fra Asien og Stillehavsområdet.

I den europæiske del af undersøgelsen blev der foretaget interview i Sverige, Frankrig, Tyskland, Italien, Spanien og Storbritannien. Bemærkelsesværdigt er det, at 51 procent af de svenske forretningsrejsende hellere vil have bonuspoint frem for sikkerhed. Hertil skal lægges, at 16 procent af svenskerne slet ikke er bekymret for sikkerheden på hotel.

”Det er klart, at rejsende er meget fokuserede på deres hotel-bonuspoint. De vil gå langt for at få de fordele. En måde at imødekomme denne udfordring på er at lade de rejsende samle point for at booke inden for politikken,” siger David Falter, formand for RoomIt hos Carlson Wagonlit Travel.

Altid låst værelsesdør
46 procent af de europæiske forretningsrejsende er mest bekymrede for ubudne gæster, et terrorangreb (35 procent) eller gener fra andre af hotellets gæster (34 procent). Herefter følger brand (30 procent), og 29 procent af europæerne er bekymrede for, at hotelpersonalet kommer til at udlevere værelsesnøgle eller information til en fremmed.

Der er bred enighed blandt de adspurgte om, hvad der gøres for at føle sig trykke på hoteller. Svaret lød i 75 procent af tilfældene, at man til hver en tid holder værelsesdøren låst.

”Mens de fleste hotelværelser låses automatisk, kan en række løsninger på markedet give et ekstra sikkerhedsniveau. Ting som dørkiler, bærbare dørlåse og transportable døralarmer  kan hjælpe en rejsende med at sikre værelset mere effektivt,” siger David Falter.

Råd: Undgå stueetagen
29 procent af europæerne tager nøglen ud af nøgleholderen for ikke at kunne forbinde nøglen til det specifikke værelse. Her er amerikanerne lidt mere forsigtige; 42 procent af denne gruppe adskiller de to ting.

Mange forretningsrejsende sætter også ”Vil ikke forstyrres”-skiltet på døren, når de forlader hotelværelset. Denne model praktiserer 23 procent af europæerne.

Sidst, men ikke mindst, er der mange forretningsrejsende, der bevidst bestiller hotelværelser på bestemte etager. Mange undgår helt at bo i stueetagen.

“Sikkerhedseksperter anbefaler typisk at bo mellem tredje og sjette etage, hvor det bliver svært for en ubuden gæst at bryde ind, og så er du stadig inden for rækkevidde af de fleste brandvæseners stiger,” tilføjede Falter.

 

Relaterede artikler:

Brandsikkerheden skal øges på gamle hoteller

Scandinavia-hotel får internationalt sikkerhedscertifikat

Massakre får hoteller til at skifte politik

Bonuspoints til flyvende hunde

Intet nyt under Solen om bonuspoint

x

Læs Også

Succesfuldt årsmøde i jysk rejsenetværk

Hotel LEGOLAND dannede rammen om årsmødet i det vestdanske rejsenetværk COTRA, der omfatter Travel Managers, flyselskaber og lufthavne.

SMV’er har fået mere fokus på rejseudgifter

Stadigt flere små og mellemstore virksomheder administrerer deres rejseudgifter med samme fordele som store virksomheder, viser Egencia-undersøgelse.

Erhvervslivet kan have millioner til gode

Danske virksomheder har mulighed for at få penge tilbage for flybilletter, som aldrig er blevet brugt, lyder det fra BCD Travel.

Danmark har flest svenske forretningsrejser

Svenske erhvervsrejsende skal mest til København, danskerne til London og nordmænd til Stockholm, viser ny undersøgelse fra erhvervsrejsebureauet BCD – der kan få problemer, hvis kineserne nærlæser analysen. Her nævnes Hong Kong nemlig som et land.

Nordiske travel managers hørte om fremtiden

Nye virksomheder og nye teknologiske muligheder vil udfordre fremtidens rejsebranche. Det var blandt budskaberne ved årets Nordic Business Travel Summit.

Forudser dyrere forretningsrejser      

Erhvervslivet rejser stadig mere, det øger svagt prisen på flybilletter, ny prognose forudser dog større stigning på hotelovernatninger.