Kritik af Cimbers grønne kampagne

Cimber Sterling har ifølge Forbrugerombudsmanden vildledt forbrugerne, da man i sin ‘Flyv Grønt’ kampagne ikke nævnte, at tog belaster med mindre CO2 end fly, skriver ekstrabladet.dk.

Cimber Sterling brugte et nyhedsbrev fra Energistyrelsen om ny CO2-beregner til at fremhæve selskabets  propelfly for at udlede mindre CO2 end jetfly og at de var fuldt konkurrencedygtige med andre transportformer.

Udgangspunktet var strækningen mellem Aalborg og København, men her ’glemte’ Cimber at fortælle, at IC3-tog udleder endnu mindre CO2 end fly i det hele taget.

Forbrugerombudsmand Henrik Øe skriver, at der ikke er givet en loyal og balanceret beskrivelse i Cimber Sterlings annoncer. Det har flyselskabet taget til efterretning og indretter sig herefter.

Skrevet af Flemming Juul

x

Læs Også

Billund Lufthavn frem igen

Små 160.000 rejsende benyttede lufthavnen i maj.

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.