Sådan kan de rejsende spores

American Express Business Travel lancerer nu en løsning, så virksomheder bedre kan håndtere uventede situationer. Med en central travel management-portal kan virksomhederne finde og kommunikere med medarbejdere, der er ude at rejse.

 
Over 150.000 af American Express Business Travels kunder blev ramt af askeskyens flyrestriktioner og det viste, at virksomhedernes problem er, at uventede situationer kræver kontinuerlig informationsudveksling.

 

”Problemerne i forbindelse med askeskyen viste, at virksomheder skal kunne gemme og håndtere informationer om medarbejdernes tjenesterejser centralt. Mange rejsende skulle kontaktes og bookes om. Derfor var det vigtigt at kunne sprede informationer i stor skala”, siger Kaveh Atrak, adm. direktør for American Express Business Travel Norden.

 

Bureauet introducerer nu en serie produkter, så virksomheden kan spore sine rejsende og sende de meddelelser, som er vigtige i en krise. Kernen er en centralt styret travel management-portal. Desuden er der løsninger vedrørende hjælp efter kontortid og mulighed for at lave telefonkonferencer og drive forretning, også når der ikke er tilgængelige rejser med fly, bil eller tog. Portalen tilbydes uden beregning til de kunder, der anvender bureauets andre løsninger til krisehåndtering.

 

”På vores rejsebureauer rundt om i verden brugte vores rådgivere mere end 12.000 overarbejdstimer på at få rejsende hjem eller på at ændre rejseplaner for dem, der endnu ikke havde begyndt deres rejser”, beretter Kaveh Atrak.

 

Skrevet af Redaktionen