(GL) Medarbejder til driftscenter i Air Greenland

Vil du være med til spille en vigtig rolle i Air Greenland ved at være én af dem der sørger for afviklingen af trafikken og blive vores spacecontroller og har lyst til at blive ansat den 1. juni eller efter aftale?

Afdelingen hører under driftcenteret, og kaldes Network Revenue Management og har til opgave at håndtere bl.a. fartplan, solgte rejser og indtægter i forskellige systemer. Det er også afdelingen der samler trådene når en fartplan ikke kan overholdes pga. forskellige årsager. Afdelingen sørger for ombooking i tæt samarbejde med Operation Control Center og stationerne og sørger for håndtere solgte rejser.

Afdelingen består af 7 medarbejdere, der arbejder tæt sammen med Operation Control Center og stationerne. Din fysiske placering vil blive i Operation Control Center, men referere til Network Revenue Management som har et kontor et andet sted i huset.

Der er skiftende arbejdstider, derfor vil du indgå i vagtplanen og skal regne med at skulle arbejde helligdage og weekender, der kompenseres.

Ansvar- og arbejdsopgaver

  • Fartplanlægning i systemer såsom AIMS og Altéa- kort før afgange ved afvigelser i fartplanforudsætninger
  • Overvågning af, at solgte rejser flyves frem i systemet-Altéa, og i tilfælde af afvigelser af i fartplanen, være drivkraft i etablering af en alternativ fartplan
  • Koordination og opfølgning på intern information ved ny fartplan ved afgivelser i fartplanen
  • Ombooking og interne information ved afvigelse af fartplanen
  • Koordination af fartplan med Operation Control Center og stationerne
  • Sikre at indtægterne på solgte rejser følger passageren i systemet, og ansvar for at flyvninger lukkes korrekt på systemet-Altéa, når alle passagerer er kommet frem til deres endelige bestemmelsessted

Din kvalifikationer

Vi forestiller os at du er stationsuddannet, har gerne et indgående kendskab til systemerne AIMS og Altéa, samt et solidt kendskab til de rutiner og procedurer, som er forbundet med den daglige afvikling af trafik enten fra operations- og/ eller stationstjenesten.

Du er en rutineret bruger af Office pakken- i særdeleshed Excel. Sprogligt behersker du grønlandsk, dansk og har gode engelske kundskaber.

Du er god til at samarbejde, da du bl.a. skal koordinere med diverse led for at få det hele til at spille sammen på dage hvor der er afvigelser i fartplanerne. Du er struktureret i din tilgang til dit arbejde. Du er ligeledes analytisk anlagt og skal kunne håndtere pressede situationer. Du er ligeledes forandringsvillig og være én der kan gå foran i problemløsningen.

Hvis du tænker, at du ikke har alle de kvalifikationer der skal til, men kan krydse af på de fleste krav, vil der være et internt uddannelsesforløb knyttet til stillingen, hvis varighed og omfang vil blive tilpasset til din erfaring og uddannelse.

Så hvis du har en relevant baggrund der kunne passe godt til stillingen og du selv synes arbejdet lyder spændende, skal du være velkommen til at søge.

Vi tilbyder

Ansættelse på individuelle vilkår, dertil vil der høre en årlig feriefrirejse for familien, pensionsordning, samt en attraktiv forsikringspakke, der bl.a. omfatter heltidsulykkesforsikring, gruppelivsforsikring, samt hospitalsdækningsforsikring.

Du kan indhente yderligere oplysninger ved at kontakte Manager i Network & Revenue Management Tomas Leth-Jørgensen på tlf. +299 34 31 34

Send din ansøgning med relevante papirer via Air Greenland hjemmeside.

Air Greenland har en stolt tradition for at forstå de særlige behov Grønland har til luftfart. Virksomheden servicerer Grønlands befolkning, turister og erhvervskunder under de forhold, som naturen og afstanden mellem byer og bygder skaber. Dette gør virksomheden til et af verdens mest komplekse luftfartselskaber. Virksomhedens ca. 550 ansatte bidrager til en omsætning på 1,2 mia. kr. årligt, hvilket udgør 15 % af Grønlands BNP. Ca. 75 % af de ansatte har arbejdsplads i Nuuk, resterende langs kysten og i København. Grønlandsk er Air Greenlands førstesprog, hernæst kommer dansk og engelsk.

Har du spørgsmål til stillingen, eventuelt vedrørende arbejdspladsen eller fysiske forhold, er du meget velkommen til at kontakte HR afdelingen på mail hr@airgreenland.gl eller telefon +299343201

Ansøgningsfrist: 30. april 2024

ANSØG HER

Udløber: 30.04.2024