Tilgængelighed er en god forretning

Det sker for at leve op til den stigende efterspørgsel fra virksomheder og myndigheder, som går efter handikapvenlige værelser og konferencefaciliteter, der er tilgængelige for alle deltagerne. Samtidig vokser kundegruppen af ældre, aktive privatrejsende, som tiltales af øget tilgængelighed. At øge tilgængeligheden har vist sig at være en god forretning for Scandic.

 

Målet er, at handikapværelserne skal være lige så veldesignede som de øvrige værelser og de praktiske løsninger er nærmest usynlige, bortset fra dem, som virkeligt behøver dem. Spejle og nøglehuller i forskellige højder tiltaler både børn, mindre voksne og dem som benytter rullestol. Højderegulerbare senge og ekstra rummelige badeværelser, nydes af alle gæster.

 

”Når vi overtager et hotel implementerer vi tillgængelighedsprogrammet på tre måneder og allerede efter et år får vi flere bookninger. Tilgængeligheden giver os tydelige konkurrencefordele”, siger adm. direktør Anders Ehrling.

 

Forsænket receptionsskranke til den, der bruger kørestol, gæstecomputere i lobbyen i en højde som er bekvem for både rullestol og almindelig stol, teleslynge i konferenceafdeling og reception, samt vibrerende vækkeure, som også hører brandlarmen er eksempler på smarte løsninger.

 

Scandic Sydhavnen i København bliver i år Scandics mest tilgængelige hotel i Danmark med 11 nye  handikapværelser og reception, restaurant og konference samlet i stueplanet direkte tilgængelige fra parkeringen. 

Skrevet af Flemming Juul