TQ3 bortviser sælger

TQ3 Travel Solutions nordiske adm. direktør, Thomas Lundberg (billedet) bekræfter Take Offs informationer, og siger om bortvisningen: ”Vi har dokumentationen i orden.”



Thomas Lundberg vil ikke sige, hvordan TQ3 opdagede, at medarbejderen, mens han var på TQ3’s lønningsliste og inden han afleverede sin opsigelse, havde dialog med nogle TQ3-kunder. ”Men jeg glæder mig over, at vore systemer virker – og vi har stadig de bedste relationer til de firmaer, der blev kontaktet,” siger Lundberg.



Det drastiske skridt med bortvisningen skyldes ifølge Take Offs oplysninger, at medarbejderen inden han afleverede sin opsigelse til TQ3 – men efter han var hyret af et formentlig ”konkurrerende foretagende” – havde en større dialog med eksisterende TQ3-kunder; angiveligt for at trække dem med over.



Det ”konkurrerende foretagende” er så vidt vides ikke et af de store, etablerede erhvervsrejsebureauer.



”Det skete er etisk og moralsk helt uforsvarligt – og en overtrædelse af Markedsføringsloven § 10 om tavshedspligt om interne forhold. Denne tavshedspligt gælder tre år for alle funktionærer,” siger Lundberg.



Der er hård kamp mellem erhvervsrejsebureauerne om at kapre hinandens kunder. ”Vi ønsker for så vidt vor nu tidligere medarbejdere held og lykke i hans nye job. Vi ses på markedet, det har vi ingen problemer med – men vi foretrækker konkurrenter som ikke er på vores lønningsliste,” siger Thomas Lundberg.



Også en anden TQ3-sælger har indgivet sin opsigelse, antageligt for også at komme til samme firma som den bortviste. ”Men den anden har arbejdet godt og dygtigt for os, og ham har vi ikke foretaget os noget over for,” siger Thomas Lundberg.



TQ3’s direktør udelukker ikke en retssag mod den nu bortviste medarbejder, ”hvis vi kan påvise et økonomisk tab som følge af hans aktivitet,” siger Thomas Lundberg.



HB

Skrevet af